mandag den 2. juni 2014

Hvorfor kompression til sport?

Nogen griner, nogen gør nar, nogen synes det ser "tåbeligt" ud, nogen tror ikke på det, andre ELSKER det :)

Men hvad er det der skiller vandene så meget? Ja, det kan måske se lidt underligt ud når nogen kommer løbende i lange strømper en høj hellig solskinsdag hvor vi alle er ved at omkomme af varme, og virker de overhoved?

Personligt går jeg ikke op i om der er alle mulige videnskabelige beviser som skal eller ikke skal overbevise mig om jeg skal løbe i mine CEP strømper eller ej. Jeg løber i dem for jeg jeg synes de VIRKER og det er godt nok for mig.

Det er lidt ligesom: den ene dag må vi ikke spise æg, de anden dag sker der ikke noget ved det, "udtalt af forskere". Så hvad skal man tro på?


Jeg tror på mig selv, og det min krop kan mærke og føle, jeg løber i mine CEP strømper fordi jeg mærker en forskel, jeg spiser æg hver dag fordi jeg kan lide det. Længere er den ikke.

Jeg bruger aldrig tid på at diskutere om hvorvidt andre SKAL gøre som mig eller ej, jeg siger blot PRØV dem, virker de så brug dem og lad være med at tage dig af hvad andre siger og mener.

 CEP kompressionsstrømper letter mit løb og giver en følelse af mere "svævende ben", og så forkorter de min restitutionstid.

Jeg hører til dem der ELSKER CEP kompressionsstrømper og har gjort det i mange år :) Jeg har brugt dem til triatlon og løb.

Det skal lige nævnes at  jeg selv sælger kompressionsstrømper :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar